kierdel kierdel
636
BLOG

Krótka przypowieść o próbach wynalezienia koła

kierdel kierdel Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

Zebrało się kilku człowieków i postanowiło wynaleźć koło.

–  Po co to robicie? – zapytał przyglądający się im z zainteresowaniem obserwator.

–  Jak to po co? – odpowiedzieli. – Przecież takie koło bardzo ułatwi transport ludzi i towarów!

–  No dobrze, ale koło zostało wynalezione już dawno – zauważył obserwator.

Wynalazcy wybuchnęli gromkim śmiechem.

–  To kompletna bzdura! – powiedział pierwszy. – Ja widziałem takie koło. To była idealnie okrągła sadzawka w parku, otaczająca jakąś fontannę. Czy takie coś może posłużyć do transportu?!...

–  Ja też widziałem koło – dodał drugi. – To był diabelski młyn w lunaparku. Niby się kręciło i siedzieli w nim ludzie, ale przecież nie przemieszczało się na odległość!

Trzeci wynalazca nie był aż tak stanowczy.

–  Może jakieś koło już wynaleziono – stwierdził ugodowo. – Nie znam się zupełnie na transporcie. Ale nawet jeśli działające koło już istnieje, to i tak trzeba szukać alternatywnych rozwiązań!

Wynalazcy zabrali się do pracy. Po pewnym czasie spotkali się znowu i każdy z nich zaprezentował swój projekt. Jeden pokazał trójkąt, drugi – kwadrat, a trzeci – wydłużoną elipsę. Zaczęli się kłócić, czyje koło jest najlepsze.

–  Moje koło ma trzy boki, a trzy to liczba boska – tłumaczył wynalazca trójkątnego koła.

–  Kwadrat jest dla mnie najpiękniejszą figurą, a w użytkowaniu różnych przedmiotów ich walory estetyczne odgrywają ogromną rolę – upierał się drugi.

–  Elipsa przypomina mi kształt ust mojej żony, kiedy mnie całuje, a moja małżonka jest najwspanialszą kobietą na świecie! – stwierdził trzeci.

Wymiana zdań nie miała końca, bo każdy wynalazca upierał się przy swoim. Wreszcie w dyskusję postanowił włączyć się milczący dotąd obserwator.

–  A może moglibyście rozwiązać swój spór doświadczalnie? Niech każdy zamontuje swój wynalazek na jakimś wozie lub rowerze; zobaczymy wtedy, czy działają – zaproponował.

–  Nie da rady – odpowiedzieli. – Nasz czas jest zbyt cenny, żeby zajmować się jakimiś eksperymentami. Musimy przecież zarabiać pieniądze!

–  No to jak stwierdzicie, czy któryś z waszych wynalazków jest praktyczny?

–  Za pomocą logiki.

–  Jakiej logiki? – dopytywał obserwator.

–  Mojej! – wykrzyknęli jednocześnie. – Moja logika jest najmojsza, a więc najlepsza!

Prace nad wynalezieniem koła trwają.

kierdel
O mnie kierdel

Sześć praw kierdela o dyskusjach w internecie Gdy rozum śpi, budzą się wyzwiska. Trollem się nie jest; trollem się bywa. Im mniej argumentów na poparcie jakiejś tezy, tym bardziej jest ona „oczywista”. Obiektywny tekst to taki, którego wymowa jest zgodna z własnymi poglądami. Dyskusja jest tym bardziej zawzięta, im mniej istotny jest jej temat. Trzecie prawo dynamiki Newtona w ujęciu salonowym: każdy sensowny tekst wywołuje bezsensowny krytycyzm, a stopień bezsensowności krytyki jest równy stopniowi sensowności tekstu. Tymon & Transistors - D.O.B. (feat. Jacek Lachowicz)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie