kierdel kierdel
384
BLOG

Czemużeś Pałko mi to uczyniła?... :(

kierdel kierdel Sport Obserwuj notkę 0

Pod koniec zeszłego roku, na zawodach Pucharu Świata w Annecy, nasza zwykle najlepiej strzelająca biathlonistka, Krystyna Pałka, zrobiła coś niesamowitego. Startując na 1. zmianie, w strzelaniu w pozycji leżącej, w tarczy umieściła tylko dwa pociski z ośmiu. Skutkowało to trzema rundami karnymi i oczywiście zniweczyło szanse na dobre miejsce sztafety.

Myślałem, że tak wyśrubowany rekord (6 pudeł w 8 strzałach) trudno będzie pobić. Nie doceniłem jednak możliwości kobiet. A konkretnie – samej Krysi Pałki, która na Igrzyskach w Soczi w pierwszym strzelaniu spudłowała aż siedmiokrotnie. Efekt: 4 rundy karne, dobrze ponad 2 minuty straty po 1. zmianie i koniec marzeń o medalu. Ostatecznie cała sztafeta zajęła 10. miejsce.

Dlaczego, pisząc ten tekst, tak znęcam się nad biedną Krysią? Ano dlatego, że pozostałe nasze biathlonistki – Magda Gwizdoń, Weronika Nowakowska-Ziemniak i Monika Hojnisz – pobiegły znakomicie. Na mecie polska sztafeta do zwycięskich Ukrainek straciła... 2 i pół minuty, czyli właściwie tylko to, co Pałka na 1. zmianie. Ktoś nawet obliczył, że gdyby zamiast sztafety 4x6 km rozgrywano sztafetę 3x6 km – bez pierwszej zmiany – to Polki zdobyłyby srebrny medal!
 
Krysia zawaliła naszą sztafetę także 4 lata temu na IO w Vancouver. Pisałem o tym w tekście Miałem rację, niech to szlag! :/
 
Żeby być całkowicie uczciwym, muszę stwierdzić, że wszystkie nasze biathlonistki „mają coś za uszami”, tzn. każda z nich kiedyś zawaliła nam bieg sztafetowy. W tym roku najlepsze miejsce polskiej sztafety w to pozycja 9., chociaż nasze panie potencjał mają na pudło. Dlatego pozwolę sobie powtórzyć zawarte w zlinkowanym powyżej tekście retoryczne pytanie: kobieta zmienną jest - tylko dlaczego na gorsze?!...
 
A ja tak lubię biathlon, i z medalu w tej dyscyplinie cieszyłbym się jeszcze bardziej niż z innych. Krysiu Pałko, czemużeś mi to uczyniła?... :(

 

kierdel
O mnie kierdel

Sześć praw kierdela o dyskusjach w internecie Gdy rozum śpi, budzą się wyzwiska. Trollem się nie jest; trollem się bywa. Im mniej argumentów na poparcie jakiejś tezy, tym bardziej jest ona „oczywista”. Obiektywny tekst to taki, którego wymowa jest zgodna z własnymi poglądami. Dyskusja jest tym bardziej zawzięta, im mniej istotny jest jej temat. Trzecie prawo dynamiki Newtona w ujęciu salonowym: każdy sensowny tekst wywołuje bezsensowny krytycyzm, a stopień bezsensowności krytyki jest równy stopniowi sensowności tekstu. Tymon & Transistors - D.O.B. (feat. Jacek Lachowicz)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport